Meer sales door slimme online marketing

STIEBEL ELTRON Fenoomenaal

Wilt u weten hoe u uw website slim in kunt zetten om meer omzet te genereren? Lees dan zeker even verder!

Eind 2016 kwam er vanuit klant STIEBEL ELTRON het verzoek om een nieuwe website. Hierover kunt u hier meer lezen. Het werd een omvangrijk proces van internationale samenwerking. Na een paar dagen intensieve training bij het Duitse webbureau Denkwerk uit Keulen ging Fenoomenaal aan de slag met het maken en vullen van de omvangrijke site in het nieuw opgezette CMS. Het einddoel dat we voor ogen hadden: klanten volledig kunnen informeren, meer mensen bereiken en zo uiteindelijk zorgen voor meer sales. De site werd volledig responsive opgezet, Fenoomenaal bepaalde de strategie en coördinatie, het maken en vullen van alle pagina’s inclusief het vertalen en schrijven van alle (SEO) webteksten. Fenoomenaal heeft goed gekeken naar wat we konden doen om het aantal telefoontjes op de werkvloer te reduceren. Daarvoor is een slimme oplossing gekomen: er is o.a. een Download-pagina ontwikkeld met alles waarover ze veel telefoontjes kregen. Handleidingen, certificaten, brochures, formulieren etc.

Bijzondere functionaliteiten
De site kent bijzondere functionaliteiten: een vakpartner-portaal, internationale campagnemodules, persmodule voor persberichten / beeldmateriaal, koppeling met diverse internationale tools (welke ook allemaal zijn vertaald en omgebouwd voor de Nederlandse markt), FAQ tot op gedetailleerd productniveau, een koppeling met de productendatabase Mediando die voortdurend updates krijgt en dus altijd actueel is, productregistratie, alle internationale vestigingen en productielocaties en nog veel meer.

Actualiteit
We volgende actualiteit op de voet. Is er nieuwe regelgeving inzake duurzaam bouwen, gasaansluitingen of gasprijzen, dan proberen we zoveel mogelijk om de kennis van STIEBEL ELTRON te delen. Op social media en op het gebied van SEA en overige online marketing zijn we zeer actief. Dagelijks monitort Fenoomenaal de ontwikkelingen en de effecten daarvan op de site. Deze wordt voortdurend aangepast en aangevuld aan de hand van de nieuwste ontwikkelingen. De goed gevulde FAQ pagina’s zijn daar een voorbeeld van. Bij nieuwe ontwikkelingen maakt Fenoomenaal meteen een nieuwe FAQ pagina aan, welke ook wordt gedeeld op social media. Hierdoor staan deze pagina’s inmiddels in de Top 7 van best bezochte pagina’s.

Resultaat
We hadden nooit durven dromen dat dit zo’n succes zou worden: van ruim 100 bezoekers in januari 2017 naar bijna 8.900 afgelopen september. Nu zijn we gezamenlijk trots op de stevige groeicurve die het aantal bezoekers laat zien, wat logischerwijs heeft geresulteerd in een enorme stijging van het aantal offerteaanvragen en vervolgens ook in de verkoop van warmtepompen. Dankzij de inzet van SEA en social media bouwen we dit bovendien steeds verder uit en blijft de curve voortdurend stijgende.